DSV forpligter sig på ambitiøse klimamål

    0
    REKLAMA

    DSV Panalpina vil selv reducere sine udledninger fra bl.a. kontorer, lagerbygninger og firmabiler med 40 pct. inden 2030 i forhold til 2019. Men da hovedparten af koncernens samlede udledninger på 16 mio. tons CO2 i 2019 var relateret til transportaktiviteter gennemført af underleverandører – rederier, luftfartsselskaber og vognmænd – skal der også stilles krav til dem for at nå målsætningerne i Paris-aftalen.

    Og kravet lyder her, at de skal reducere deres CO2-udledning med 30 pct. i perioden.

    “Med disse ambitiøse målsætninger sætter vi en langsigtet og tydelig kurs for vores klimaindsats. Vi vil være førende i branchen på dette felt, og vi ved, at det kræver en stålsat indsats fra hele vores organisation at nå vores mål, men dette er en kamp, vi skal vinde. Det er vores faste overbevisning, at bæredygtighed og langsigtet forretningsmæssig succes går hånd i hånd,” siger Jens Bjørn Andersen, CEO i DSV Panalpina om initiativet.

    DSV Panalpina har tilsluttet sig Science Based Targets initiative (SBTi), der er et fælles internationalt initiativ drevet af Carbon Disclosure Project, FN’s Global Compact, World Resources Institute (WRI) og Verdensnaturfonden. Klimamål, der fastsættes under dette initiativ, er baseret på standarder, der er defineret af international klimaforskning som nødvendige for at nå målsætningerne i Parisaftalen.

    DSV Panalpina er sammen med bl.a Maersk også deltager i det samarbejde om bæredygtige brændstoffer, der vil opføre en stor brintfabrik i hovedstadsområdet med henblik på at levere bæredygtige brændsler i industriel skala til lastbiler, skibe og fly inden 2030.

    Hør Jens Bjørn Andersen fortælle om initiativet i videoen herunder.


    Kilde: DSV Panalpina

    (Visited 12 times, 1 visits today)