Ifølge ZigZag er returneringer af varer i stigende grad blevet en slags “new normal” for e-handlen, og logistikken omkring returvarer driver betydelige omkostninger, kompleksitet og svind i detailledet.

I visse detailsegmenter når retur-andelen op på 50 pct. af de solgte varer.
Selskabet hævder, at deres platform kan reducere omkostninger og svind i forbindelse med returvarer med op til 57 pct.
“Vi er glade for at støtte ZigZag´s fortsatte vækst. Antallet af returvarer er enormt, kostbare og ofte et undervurderet komponent i e-handelsoplevelsen. ZigZag hjælper detailhandlere med at reducere omkostninger og kompleksiteten forbundet med at styre returvarer med selskabets software og funktionalitet,” siger Oliver Finch, investment manager i Maersk Growth.
Maersk har foretaget en række investeringer i shipping og logistikplatforme, senest med et nyt kapitalindskud i Loadsmart, der udvikler digital fragtteknologi.
Kilde: Splash
