Verdens største hybridfærge forsinket

    0
    REKLAMA

    Medarbejderne på Ulstein Verft har elllers arbejdet i døgndrift de sidste mange uger i et forsøg på at få færgen færdig til tiden, men må nu indse at det ikke lykkes, skriver Sandefjord Blad.

    Startdatoen hedder nu den 9. august, og selv om forsinkelsen dermed er begrænset, er det sikkert til irritation for de flere tusinde der havde købt billet til de planlagte jomfrusejladser.

    Ifølge værftet skyldes forsinkelsen en kombination af de mange nye, avancerede komponenter på færgen, og pressede underleverandører.

    Color Hybrid
    Rederi: Color Line
    Design: Fosen Yards
    Byggeværft: Ulstein Verft
    Længde: 160 meter
    Bredde: 27 meter
    Passagerkapacitet: 2000
    Køretøjer: 500 PBE (personbilekvivalenter)
    Fremdrift: Hybrid (dieselelektrisk/batteri)
    Motorer: 2 x 6L (3,6 MW) og 2 x 8L (4,8 MW) Rolls- Royce B: 33:45 L
    Batteripakker: Siemens 4,7 MWh
    Planlagt levering: 26. juli 2019
    Ny leveringsdato: 9. august 2019

    (Visited 9 times, 1 visits today)