Medarbejderne på Ulstein Verft har elllers arbejdet i døgndrift de sidste mange uger i et forsøg på at få færgen færdig til tiden, men må nu indse at det ikke lykkes, skriver Sandefjord Blad.
Startdatoen hedder nu den 9. august, og selv om forsinkelsen dermed er begrænset, er det sikkert til irritation for de flere tusinde der havde købt billet til de planlagte jomfrusejladser.
Ifølge værftet skyldes forsinkelsen en kombination af de mange nye, avancerede komponenter på færgen, og pressede underleverandører.
Color Hybrid
Rederi: Color Line
Design: Fosen Yards
Byggeværft: Ulstein Verft
Længde: 160 meter
Bredde: 27 meter
Passagerkapacitet: 2000
Køretøjer: 500 PBE (personbilekvivalenter)
Fremdrift: Hybrid (dieselelektrisk/batteri)
Motorer: 2 x 6L (3,6 MW) og 2 x 8L (4,8 MW) Rolls- Royce B: 33:45 L
Batteripakker: Siemens 4,7 MWh
Planlagt levering: 26. juli 2019
Ny leveringsdato: 9. august 2019