Reduceringen af tabet kom i et kvartal hvor omsætningsvæksten på 1,5 pct. var beskeden i forhold til sidste år. Omsætningen i 3. kvartal landede på 1,24 mia. dollar, men takket være omkostningsreduktioner og forbedrede fragtrater lykkedes det altså at reducere tabet væsentligt og resultatet for 3. kvartal flugtede nogenlunde med resultaterne i årets to første kvartaler.

HMM forventer en stigning i volumenerne frem mod det kinesiske nyt år i 2020, selvom 4. kvartal traditionelt er en mindre stærk sæson i containersektoren.
Hyundai besluttede i juli at forlade det hidtidige strategiske samarbejde med Maersk og MSC i 2M alliancen. Det sydkoreanske rederi tilslutter sig i stedet THE Alliance, der i dag består af der består af Hapag-Lloyd, joint-venturet Ocean Network Express (ONE) mellem NYK, K Line og MOL samt Yang Ming.
HMM oplyser i forbindelse med regnskabsaflæggelsen, at rederiet arbejder på at sikre en smidig overgang til THE Alliance uden forstyrrelser i rutenettet.
Kilde: HMM
