Maersk Tankers ønsker overfor Tradewinds ikke at bekræfte handlen med henvisning til, at man ikke kommenterer på forlydender.
Kilder i markedet siger til Tradewinds, at Maersk Tankers har fået 60,6 millioner dollar for de to olietankere, der var de sidste olietankere rederiet havde tilbage i flåden. Rederiet fokuserer nu helt på produkttank.
Maersk Tankers bekræftede tirsdag, at rederiet har bestilt yderligere fire LR2-skibe fra Dalian Shipyard i Kina. Ordren bringer antallet af skibe af denne type op på 10 – de første seks skibe blev kontraheret i maj 2018.
“Vi bygger LR2-skibene for at sikre, at vi har en portefølje af skibe, der bedst muligt passer til kundernes efterspørgsel. Nybygningerne vil hjælpe os til at opretholde en konkurrencedygtig flåde i et segment, der er attraktiv for kunder og ejere og for at bevare en stærk markedsposition”, sagde Søren C. Meyer, der er Chief Asset Officer hos Maersk Tankers tirsdag.
Maersk Product Tankers er ejet af A.P. Møller Holding og Mitsui & Co.
Redaktionen